کتابخانه عمومی شهدای مرزیجران

جای کتاب را هیچ چیز پر نمی کند.( مقام معظم رهبری )

کتابخانه عمومی شهدای مرزیجران

جای کتاب را هیچ چیز پر نمی کند.( مقام معظم رهبری )

عید مبعث مبارک باد.

چهارشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۱:۰۲ ب.ظ


پنجم ا ردیبهشت مقارن با 27 رجب سالروز بعثت رحمه للعالمین محمد مصطفی (ص) تبریک و تهنیت باد.

به همین مناسبت به معرفی کتابی با موضوع زندگی حضرت محمد (ص)می پردازم.

قاف: بازخوانی زندگی آخرین پیامبر از سه متن کهن فارسی

ویرایش : یاسین حجازی

ناشر : شهرستان ادب

روایت کتاب قاف حاصل بازخوانی سه کتابِ کهنِ فارسی است که کم‌سال‌ترینشان هشت قرن پیش نوشته شده است. این سه کتاب عبارتند از «سیرت رسول‌اللّه» به سال ۶۱۲ هجری قمری، «شرف‌النّبی» حدود سال‌های ۵۷۷ و ۵۸۵ هجری قمری و «تفسیر سورابادی» حدود ۴۷۰ هجری قمری.

[حلیمه گفت]: یک شبی خفته بودم. شخصی بیامد و مرا برداشت و در جویی انداخت که در آن آبی بود سپیدتر از شیر و شیرین‌تر از اَنگَبین و بویاتر از زعفران و نرم‌تر از مَسکه. و مرا گفت: «بسیار بازخور از این آب تا شیرت بسیار شود و خیرت تمام شود!»

بسیار از آن آب بازخوردم.

گفت: «دیگر بار بازخور!»

بازخوردم.

گفت: «سیراب شو!»

من سیراب شدم  .

پس گفت: «مرا می‌شناسی؟»

گفتم: «نه».

گفت: «من آن شُکرِ خدایم که تو می‌گزاردی در سختی و رنج که بر تو بود! اکنون برو به بَطحای مکّه. رو که تو را آنجا روزی‌ای فراخ است و زود باشد که نوری رَخشان، هم چون ماهِ شبِ چهارده، بیاری. و این حال پوشیده دار تا توانی!»

پس دست بر سینه من زد و گفت: «برو! خدایْ تو را روزیِ فراخ بدَهاد و شیرت روان گرداناد»!


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۰۶
عبداله صادق آبادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی